DOI: https://doi.org/10.36719/2789-6919/33/37-41
Nişanə Kərimova
Bakı Slavyan Universiteti
kerimova.nishana05@gmail.com
İNGİLİS DİLİ DƏRSLƏRİNDƏ ATALAR SÖZLƏRİNİN LEKSİK İFADƏLƏR OLARAQ İŞLƏDİLMƏSİ VƏ MAHİYYƏTİ MƏSƏLƏLƏRİ
Xülasə
Xarici dilin tədrisinə kommunikativ münasibətin mövcud olduğu dövrdən danışarkən, mənimsənilən və ya tədris olunan leksik ifadə ilk növbədə kommunikativ prizmadan əhəmiyyətli olub-olmaması nəzərə alınmalıdır. Tədqiqatımızın obyekti ingilis dili olduğu üçün onun tərkibindəki polisemantik sözlərin və leksik ifadələrin üstünlük təşkil etməsini qeyd etmək lazımdır. Qeyd etmək lazımdır ki, ingilis dilnin tədrisi zamanı dinləyicilərə çox saylı problemlər yaradan dil vahidlərindən və strukturundan biri də leksik ifadələrin aşılanması və tədrisi məsələsidir.
Açar sözlər: ingilis dili, leksik ifadələr, atalar sözləri, kommunikasiya, zərb-məsəllər
Nishana Kerimova
Baku Slavic University
kerimova.nishana05@gmail.com
The use of proverbs as a lexical expression in English classes and their significant issues
Abstract
When discussing the period during which a communicative approach to teaching a foreign language is used, it is important to consider whether the lexical expressions being studied or taught are significant from a communication perspective. Given that the focus of our research is on the English language, it is worth noting the prevalence of polysemous words and phrases in its vocabulary. It should be emphasized that one of the linguistic features that often causes difficulties for learners when learning English is the challenge of understanding and using lexical expressions accurately.
Keywords: English language, lexical expressions, proverbs, communication, sayings