Arxiv
Elmi iş - 2024
Shafag Alafsar Nasibova
Mingechaur Tourism Collage
teacher
nesibovasefeq471@gmail.com
BUSINESS AND ACADEMIC COMMUNICATION IN TOURISM
Abstract
Tourism service providers need to have expressive communication skills to be able to offer a better tourism product and create a pleasant tourist experience. To better understand, conceptualize, and achieve the multidimensional concept of communication skills, this paper aims to investigate the literature and propose a measurement scale adapted to the modern tourism workplace. Results, based on a literature review and questionnaire survey, show that five communication skill dimensions emerge: written, oral, listening, digital, and non-verbal communication skills. The paper's theoretical contribution is the systematization of the literature and the conceptualization of communication skills up to date, while its empirical contribution is based on the examination of collected data related to the validated scale measurement.
Key words: communication, skills tourism, employees tourism, workplace
Şəfəq Ələfsər qızı Nəsibova
Turizm sahəsində işgüzar və akademik kommunikasiya
Xülasə
Turizm xidməti təminatçıları daha yaxşı turizm məhsulu təklif etmək və xoş turist təcrübəsi yaratmaq üçün akademik ünsiyyət bacarıqlarına malik olmalıdırlar. Ünsiyyət bacarıqlarının çoxölçülü konsepsiyasını daha yaxşı başa düşmək, konseptuallaşdırmaq və əldə etmək üçün bu məqalə ədəbiyyatı araşdırmaq və müasir turizm iş yerinə uyğunlaşdırılmış ölçmə şkalası təklif etmək məqsədi daşıyır. Ədəbiyyat araşdırmasına və sorğu anketinə əsaslanan nəticələr göstərir ki, beş ünsiyyət bacarığı ölçüsü ortaya çıxır: yazılı, şifahi, dinləmə, rəqəmsal və şifahi olmayan ünsiyyət bacarıqları. Məqalənin nəzəri töhfəsi ədəbiyyatın sistemləşdirilməsi və müasir ünsiyyət bacarıqlarının konseptuallaşdırılmasıdır, onun empirik töhfəsi təsdiqlənmiş miqyaslı ölçmə ilə bağlı toplanmış məlumatların araşdırılmasına əsaslanır.
Açar sözlər: ünsiyyət, turizm, akademik ünsiyyət, işgüzar kommunikasiya
Baxış: 459