DOI: https://doi.org/10.36719/2789-6919/14/27-29

Ülviyyə Əhməd qızı Cəfərova

ADPU nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci

mammadova.1967@inbox.ru


ELMİ-METODİKİ TƏDQİQATLARDA RİYAZİ ANALİZİN

TƏDRİSİNİN QOYULUŞU


Xülasə

Ali məktəblərdə riyazi kursların tədrisi məsələləri 1971-ci ildən nəşrə başlamış, 1991-ci ildə nəşrini dayandırmış “Riyaziyyatdan elmi-metodik məqalələr məcmuəsi” jurnalının səhifələrində hərtərəfli və dərindən təhlil edilmişdir. Bu jurnallarda ali məktəblərdə riyaziyyatın tədrisi metodikasının ümumi məsələləri, riyaziyyatın tarixi, riyazi kursların proqramları, dərs vəsaitlərinə qoyulan tələbələr və s. problemlər dəfələrlə müzakirə edilmişdir. Məqalədə elmi metodik ədəbiyyatlarda riyazi analizin tədrisinin qoyulması problem təhlil edilərək tədqiqata cəlb edilir. 

Açar sözlər: elmi-metodik ədəbiyyat, riyaziyyatın tədrisi, ali təhsil, dərs, tədqiqat


Ulviyya Ahmad Jafarova

Azerbaijan State Pedagogical College under ASPU

mammadova.1967@inbox.ru


Mathematical analysis in scientific-methodical research

the setting of educatıon


Abstract

The issues of teaching mathematical courses in higher schools were comprehensively and deeply analyzed in the pages of the magazine "Collection of Scientific and Methodical Articles from Mathematics", which was published in 1971 and ceased publication in 1991. In these journals, general issues of mathematics teaching methodology in higher schools, history of mathematics, programs of mathematical courses, students included in textbooks, etc. problems have been discussed many times. In the article, the problem of teaching mathematical analysis in scientific methodical literature is analyzed and involved in research.

Keywords: scientific-methodical literature, teaching of mathematics, higher education, lesson, research

https://doi.org/10.36719/2789-6919/14/27-29


Baxış: 25