Arxiv
ELMİ İŞ - 2025 Elmi iş - 2024 Elmi iş - 2023 Elmi iş - 2022 Elmi iş - 2021 Elmi iş - 2020 Elmi iş - 2019 Elmi iş - 2018 Elmi iş - 2017 Elmi iş - 2016 Elmi iş - 2015 Elmi iş - 2014 Elmi iş - 2013 Elmi iş - 2012 Elmi iş - 2011 Elmi iş - 2010 Elmi iş - 2009 Elmi iş - 2008 Elmi iş - 2007
Nüşabə Baba qızı Seyid
ADPU  nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci
pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru
s_nushaba@yahoo.com

MƏKTƏBƏQƏDƏR YAŞLI UŞAQLARDA RİYAZİ TƏSƏVVÜRLƏRİN
 FORMALAŞMASI VƏ İNKİŞAFININ XÜSUSİYYƏTLƏRİ

Açar sözlər: məktəbəqədər yaşlı uşaqlar, elementar riyazi təsəvvürlər, məktəbəqədər yaşlı uşaqların intellektual inkişafı, zehni tərbiyə, inkişafın xüsusiyyətləri 

Features of the formation and development 
of mathematical representations in preschool children
Summary
The article deals with the actual problems of the formation of elementary mathematical representations in children. The paper shows that this approach in mathematics education based on action learning in conjunction with the natural motivation stemming from common sense is effective. Also, stimulating questions and classical famous problems are important motivating tools in mathematics, which are particularly beneficial in the framework of action learning. The analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the topic of research the author provides an experimental methodology for studying elementary mathematical representations, characterizes their features in young children.

Key words: preschool children, mathematical representations, intellectual development of preschool children, mental education, features of development, elementary mathematical representations




Baxış: 1412