Arxiv
2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Arxiv
DOI: 10.36719/2663-4619/60/177-180
Könül Akif qızı Xudazadə
Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti

MÜƏLLİM PEŞƏSİNƏ HAZIRLIĞIN PSİXOPEDAQOJİ TƏDQİQİ İSTİQAMƏTLƏRİ

Açar sözlər: müəllim peşəsi, psixoloji hazırlıq, müəllim hazırlığı, tədqiqi istiqamətlər, psixopedaqoji məsələlər

Psychopedagogical research directions of teacher training
Summary
The article focuses on psychopedagogical issues of teacher training and research in this area. Difficulties in teacher training are due to a number of reasons. These reasons are due to the fact that there are significant differences between the education systems in different countries and the different application of principles and methods of teaching. Since teacher training models cannot be mechanically applied to different education systems, teacher training issues require serious research. The research in the article is classified as research conducted in two directions - in our country and abroad - according to the place and level of development.

Key words: teacher profession, psychological training, teacher training, research directions, psychopedagogical issues

MƏQALƏNİ YÜKLƏ [148,36 Kb] (yüklənib: 25)



Baxış: 441
Ünvan:
AZ1073. Bakı ş., Yasamal r-nu,
Mətbuat pr., 529-cu məhəllə
“Azərbaycan” nəşriyyatı, 6-cı mərtəbə
Tel.:    +994 12 510 63 99
Mob.: +994 50 209 59 68
           +994 55 209 59 68
© 2019 AEM
E-mail:
[email protected], [email protected]