DOI: 10.36719/2663-4619/61/166-169
Nigar Mehman qızı Quliyeva
Bakı Dövlət Universiteti
nigar.quliyeva.5649@gmail.com
Rövşanə İkram qızı Əhmədova
Bakı Dövlət Universiteti
rovshaneehmedova96@gmail.com

AVROPA ÖLKƏLƏRİNDƏ (FİNLANDİYA, ALMANİYA, DANİMARKA) MƏKTƏB
COĞRAFİYASININ TƏDRİSDƏ YERİ VƏ İNKLÜZİV TƏHSİL

Açar sözlər: tədris planı, coğrafiya dərsliyi, təhsil sistemi, təhsil səviyyəsi, inklüziv təhsil, SİM

School geography in the curriculum and inclusive education in Germany, Finland, Denmark
Summary
A number of countries have specially designed educational programs for both healthy and students with disabilities. Differences in the education systems of countries reveal differences in the teaching of geography and the application of inclusive education. This article provides information on the geography curriculum, syllabus, lesson hours, textbooks in Finland, Germany and Denmark’s secondary schools, and compares them with Azerbaijani schools. At the same time, the general content and differences of inclusive education in those countries are reflected.

Key words: curriculum, geography textbook, education system, level of education,inclusive education, Limited Health Opportunities. 

MƏQALƏNİ YÜKLƏ [148.03 Kb] (yüklənib: 4)

© Jurnalda çap olunan materiallardan istifadə edərkən istinad mütləqdi.
Ünvan: AZ1073. Bakı ş., Yasamal r-nu,
              Mətbuat pr., 529-cu məhəllə “Azərbaycan” nəşriyyatı, 6-cı mərtəbə
Tel.:    (+994 12) 510 63 99
Mob.: (+994 50) 209 59 68
           (+994 55) 209 59 68
www.aem.az
E-mail: elmmerkezi@gmail.com