Arxiv
2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Arxiv
DOI: 10.36719/2663-4619/63/34-36
Məlik Şıxbala oğlu Məlikov
Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti
pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru, dosent

SAĞLAMLIQ İMKANLARI MƏHDUD UŞAQLARLA İŞDƏ
 AKTİV TƏLİM METODLARINDAN İSTİFADƏ

Açar sözlər: inklüziv təhsil modeli, sağlamlıq imkanları məhdud uşaqlar, aktiv təlim metodları, təlim texnologiyaları, analitik fəaliyyət, pedaqoji problem

Technologies of active teaching methods at work with children with disabilities
Summary

The article discusses the technologies of active teaching methods used when working with children with disabilities. It is concluded that in inclusive education it is possible to use technologies of active teaching methods, consisting of information and communication technologies, when working with children with disabilities. At the same time, the teacher must learn to choose active teaching methods depending on the subject, age, individual characteristics of students, adapt to the content of educational materials, the purpose of the lesson, not take into account their professional level, interact with parents and not meet with support specialists. the importance of.

Key words: inclusive education model. children with disabilities, active learning methods, learning technologies, analytical activities, pedagogical problem 

MƏQALƏNİ YÜKLƏ [143,57 Kb] (yüklənib: 40)


Baxış: 489
Ünvan:
AZ1073. Bakı ş., Yasamal r-nu,
Mətbuat pr., 529-cu məhəllə
“Azərbaycan” nəşriyyatı, 6-cı mərtəbə
Tel.:    +994 12 510 63 99
Mob.: +994 50 209 59 68
           +994 55 209 59 68
© 2019 AEM
E-mail:
[email protected], [email protected]