Arxiv
2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Arxiv
Nüşabə Baba qızı Seyid
ADPU  nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci
pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru
s_nushaba@yahoo.com

MƏKTƏBƏQƏDƏR YAŞLI UŞAQLARDA RİYAZİ TƏSƏVVÜRLƏRİN
 FORMALAŞMASI VƏ İNKİŞAFININ XÜSUSİYYƏTLƏRİ

Açar sözlər: məktəbəqədər yaşlı uşaqlar, elementar riyazi təsəvvürlər, məktəbəqədər yaşlı uşaqların intellektual inkişafı, zehni tərbiyə, inkişafın xüsusiyyətləri 

Features of the formation and development 
of mathematical representations in preschool children
Summary
The article deals with the actual problems of the formation of elementary mathematical representations in children. The paper shows that this approach in mathematics education based on action learning in conjunction with the natural motivation stemming from common sense is effective. Also, stimulating questions and classical famous problems are important motivating tools in mathematics, which are particularly beneficial in the framework of action learning. The analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the topic of research the author provides an experimental methodology for studying elementary mathematical representations, characterizes their features in young children.

Key words: preschool children, mathematical representations, intellectual development of preschool children, mental education, features of development, elementary mathematical representations

MƏQALƏNİ YÜKLƏ [154.04 Kb] (yüklənib: 55)


Baxış: 1 164
Redaktə et
Ünvan:
AZ1073, Bakı şəh., Yasamal r-nu,
Mətbuat pr., 529-cu məhəllə,
“Azərbaycan” Nəşriyyatı, 6-cı mərtəbə
Tel.: +994 50-209-59-68
        +994 99-808-67-68
        +994 12-510-63-99

© 2019 AEM
E-mail: info@aem.az