Arxiv
2024 Nüşabə Baba qızı Seyid
ADPU nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci
pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru
s_nushaba@yahoo.com
MƏKTƏBƏQƏDƏR YAŞLI UŞAQLARDA RİYAZİ TƏSƏVVÜRLƏRİN
FORMALAŞMASI VƏ İNKİŞAFININ XÜSUSİYYƏTLƏRİ
FORMALAŞMASI VƏ İNKİŞAFININ XÜSUSİYYƏTLƏRİ
Açar sözlər: məktəbəqədər yaşlı uşaqlar, elementar riyazi təsəvvürlər, məktəbəqədər yaşlı uşaqların intellektual inkişafı, zehni tərbiyə, inkişafın xüsusiyyətləri
Features of the formation and development
of mathematical representations in preschool children
Summary
The article deals with the actual problems of the formation of elementary mathematical representations in children. The paper shows that this approach in mathematics education based on action learning in conjunction with the natural motivation stemming from common sense is effective. Also, stimulating questions and classical famous problems are important motivating tools in mathematics, which are particularly beneficial in the framework of action learning. The analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the topic of research the author provides an experimental methodology for studying elementary mathematical representations, characterizes their features in young children.
Key words: preschool children, mathematical representations, intellectual development of preschool children, mental education, features of development, elementary mathematical representations
MƏQALƏNİ YÜKLƏ
[154.04 Kb] (yüklənib: 55)
Baxış:
1 164