Arxiv
2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Arxiv
DOI: https://doi.org/10.36719/2663-4619/90/150-154

Günel Aslanova

Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universiteti

magistrant

[email protected]


XALÇAÇI-RƏSSAM HACI ELDAR MİKAYILZADƏ YARADICILIĞINDA

ŞƏKİ XALÇA QRUPU”NUN TƏHLİLİ


Xülasə

Sənətkarın “Şəki xalçaları” silsiləsini dəyərləndirməli olsaq, öncə müəllifin gələcək çeşnilərinin bədii tutumunu təşkil edəcək təsvir və naxışların seçimində bilavasitə yerli mühitin bədii qaynaqlarına tapındığını qeyd etməliyik. On üç xovlu xalçanın məna-məzmun yükünü Şəkidəki iki məşhur tikilinin – Şəki Xan sarayının və Hüseyn xan imarətinin (Şəkixanovların evi) interyerində istifadə olunmuş tərtibat ünsürləri təşkil edir.

Bədii tutumlu ayrıntıları klassik xalça çeşnilərinin estetikası ilə uzlaşdıran Eldar Mikayılzadə məlum kompozisiyaların estetikasına yeni çalarlar əlavə etməklə, ənənəviləşən bədii həllin müasir səslənməsinə nail olmuşdur. Müxtəlif ölçülü bu kompozisiyaların adlarında da klassik irsə bağlılıq duyulmaqdadır. 

Kompozisiyanın bədii həllində miniatür üslubu estetikasından istifadə olunan və memarlıqla uğurlu sintez təşkil edən bu ünsürlər ifadə “dili”nə görə xalça dekorativliyinə də uyğun gəldiyindən, yeni toxuculuq nümunələrində onların cəlbedici və təsirli bədii dominanta çevrilmələrinə nail olunmuşdur. 

Bu mənada Şəki Xan sarayındakı döyüş səhnələrinin, fauna və flora ilə bağlı naxış-ayrıntıların, eləcə də Hüseyn xan imarətindəki Adəmlə Həvvanın təsvirlərinin və şəbəkə ünsürlərinin Şəki xalçalarının mərkəzi hissəsində və haşiyələrində məntiqli istifadəsinin onların uğurunun təminatçısına çevrildiyini xüsusi vurğulaya bilərik. 

Açar sözlər: xalça, Şəki Xan sarayı, Şəkixanovların evi, döyüş səhnələri, flora və fauna ilə bağlı ornamnetlər


Gunel Aslanova

Azerbaijan State University of Culture and Arts

master student

[email protected]


Analysis of "Shaki carpet group" in the creation of carpet maker-artist

Haji Eldar Mikayilzade


Abstract

If we have to evaluate the artist's "Shaki carpets" series, we must first note that the author directly found the artistic resources of the local environment in the selection of images and patterns that will form the artistic capacity of his future sketch. The meaning-content load of the thirteen-pile carpet is made up of design elements used in the interior of two famous buildings in Sheki - Sheki Khan's palace and Huseyn Khan's mansion (Shekikhanov's house).

Eldar Mikayilzadeh, who reconciled the artistic details with the aesthetics of classical carpet textures, added new shades to the aesthetics of known compositions and achieved a modern sounding of the traditional artistic solution. In the names of these compositions of different sizes, the connection to the classical heritage can be felt. Since these elements, which are used in the artistic solution of the composition in miniature style aesthetics and form a successful synthesis with architecture are suitable for carpet decoration due to their "language" of expression, they have been transformed into an attractive and effective artistic dominant in new textile samples. In this sense, we can emphasize that the logical use of battle scenes in Sheki Khan's palace, patterns and details related to fauna and flora, as well as images of Adam and Eve in Huseyn Khan's mansion and network elements in the central part and borders of Sheki carpets became the guarantors of their success.

Keywords: carpet, Sheki Khan's palace, Shekikhanov's house, battle scenes, ornaments related to flora and fauna


MƏQALƏNİ YÜKLƏ [402,33 Kb] (yüklənib: 7)


Baxış: 114
Ünvan:
AZ1073. Bakı ş., Yasamal r-nu,
Mətbuat pr., 529-cu məhəllə
“Azərbaycan” nəşriyyatı, 6-cı mərtəbə
Tel.:    +994 12 510 63 99
Mob.: +994 50 209 59 68
           +994 55 209 59 68
© 2019 AEM
E-mail:
[email protected], [email protected]