Arzu Babayeva
Ganja State University
PhD in Pedagogy
Orcid id: 0000-0003-3134-918
SUCCESSFULLY OVERCOMING CHALLENGES IN THE PROCESS OF IMPLEMENTING COMMUNICATIVE APPROACH TO
TEACHING ENGLISH LANGUAGE
Abstract
The goal of this study is to demonstrate the value of using a communicative approach to teaching English in the classroom, as well as offer additional methods, tools, and resources for teachers to enhance their students' communication skills. The study employed observation and analysis of classes, as well as a description of materials and equipment used to implement this teaching format. The findings indicate that simulation, repetition, pair and group work are key methods used by teachers to facilitate English language acquisition at a high level, preparing students for their future professional activities. It is important to note that promoting more opportunities for student-teacher cooperation, feedback, and online technologies would provide students with more opportunities to develop their language skills.
Keywords: communicative competence, approach, method, communicative language teaching, facilitator, strategies, skills, Task-Based Language Learning
Arzu Babayeva
Gәncә Dövlәt Universiteti
pedaqogika üzrә fәlsәfә doktoru
Orcid id: 0000-0003-3134-918
İngilis dilinin tədrisinə kommunikativ yanaşmanın tətbiq edilməsi
prossesindəki çətinliklərin uğurla həll edilməsi
Xülasə
Bu tədqiqatın məqsədi sinifdə ingilis dilini öyrətmək üçün kommunikativ yanaşmadan istifadənin dəyərini nümayiş etdirmək, həmçinin müəllimlərə tələbələrin ünsiyyət bacarıqlarını artırmaq üçün əlavə metodlar, alətlər və resurslar təklif etməkdir. Tədqiqatda dərslərin müşahidəsi və təhlili, eləcə də bu tədris formatını həyata keçirmək üçün istifadə olunan material və avadanlıqların təsviri istifadə edilmişdir. Nəticələr onu göstərir ki, simulyasiya, təkrar, cütlük və qruplarla iş müəllimlərin ingilis dilini yüksək səviyyədə mənimsəmələrini asanlaşdırmaq, tələbələri gələcək peşəkar fəaliyyətlərinə hazırlamaq üçün istifadə etdikləri əsas metodlardır. Qeyd etmək vacibdir ki, tələbə-müəllim əməkdaşlığı, əks əlaqə və onlayn texnologiyalar üçün daha çox imkanların təşviq edilməsi tələbələrə dil bacarıqlarını inkişaf etdirmək üçün daha çox imkanlar verəcəkdir.
Açar sözlər: kommunikativ səriştə, yanaşma, metod, kommunikativ dil tədrisi, fasilitator, strategiyalar, bacarıqlar, tapşırıq əsaslı dil öyrənmə