DOI: https://doi.org/10.36719/2706-6185/25/41-43

Gunay Aghayeva 

National Aviation Academy

gaghayeva@naa.edu.az


INTEGRATION OF THE TEACHING OF GRAMMAR BY LANGUAGE ASPECTS


Abstract

Grammar is significant in learning other language skills, such as speaking and writing. Theories of teaching grammar in a foreign language are vital as they allow EFL teachers to build a frame for language learners. Grammar instruction is a bridge that links learners with other skills and if their grammar competence is vulnerable, the whole language production will be weak too. This study seeks to understand and review language theories that underlie daily grammar teaching. Many of EFL/ESL teachers teach grammar without a solid understanding of the language theories that inform their actual teaching practices and methodologies. This paper sheds light on the linguistics theories underlying grammar teaching methodologies in most English as foreign language classes and textbooks.

Keywords: grammar, integration, language, skills, learning



Günay Ağayeva 

Milli Aviasiya Akademiyası

gaghayeva@naa.edu.az


Qrammatikanın öyrədilməsinin dilin aspektlərinin tədrisi ilə inteqrasiyası


Xülasə

Qrammatika danışıq və yazı kimi digər dil bacarıqlarının öyrənilməsində əhəmiyyətlidir. Xarici dildə qrammatikanın tədrisi nəzəriyyələri çox vacibdir, çünki onlar EFL müəllimlərinə dil öyrənənlər üçün çərçivə yaratmağa imkan verir. Qrammatika təlimatı öyrənənləri digər bacarıqlarla birləşdirən bir körpüdür və onların qrammatik səriştələri həssas olarsa, bütün dil istehsalı da zəif olacaqdır. Bu tədqiqat gündəlik qrammatika tədrisinin əsasını təşkil edən dil nəzəriyyələrini anlamağa və nəzərdən keçirməyə çalışır. EFL/ESL müəllimlərinin bir çoxu qrammatikanı onların həqiqi tədris təcrübələrini və metodologiyalarını məlumatlandıran dil nəzəriyyələrini yaxşı başa düşmədən öyrədirlər. Bu məqalə xarici dil dərsləri və dərsliklər kimi əksər ingilis dilində qrammatika tədrisi metodologiyalarının əsasını təşkil edən dilçilik nəzəriyyələrinə işıq salır.

Açar sözlər: qrammatika, inteqrasiya, dil, bacarıqlar, öyrənmə




Baxış: 235