DOI: https://doi.org/10.36719/2706-6185/25/63-67
Sevinc Hüseynova
AMEA Şəki Regional Elmi Mərkəzi
ORCİD-0000-0002-5088-3302
İRADİ EMOSİONAL QABİLİYYƏT. MÜƏLLİM-ŞAGİRD MÜNASİBƏTLƏRİ. MÜƏLLİMİN PEDOQOJİ FƏALİYYƏTİ, QABİLİYYƏTİ VƏ
ONA VERİLƏN TƏLƏBLƏR
Xülasə
Məqalədə əsas pedaqoji anlayışlar olan, müəllim – şagird münasibətlərinin formalaşmasında mühüm rol oynayan qabiliyyət, akademik və didaktik qabiliyyətlərin fərqi konstruktiv qabiliyyətin özəllikləri haqqında məlumat verilmişdir. Həmçinin pedaqoji fəaliyyətin strukturu, müəllimlərdə vacib olan müşahidəçilik, diqqətlilik, təmkinlik, ünsiyyətlilik və b. vacib bacarıqlar haqqında məlumat verilmişdir.
Açar sözlər: təhsil, tərbiyə, qabiliyyət, ünsiyyət, konstruktiv, təlim
Sevinj Huseynova
ANAS Sheki Regional Scientific Center
elvin_garayev_1993@mail.ru
ORCID-0000-0002-5088-3302
Voluntary emotional capacity. Teacher-student relationships. Teacher's pedagogical
activity, ability and requirements made him
Abstract
The difference between the ability, academic and didactic abilities, which are the main pedagogical concepts in the article and play an important role in the formation of teacher-student relations. Information about the features of constructive ability is given. Also, the structure of pedagogical activity, important skills of observation, attentiveness, restraint, sociability, etc., which are important for teachers, were reported.
Keywords: education, upbringing, ability, communication, constructive, training