DOI: https://doi.org/10.36719/2706-6185/25/63-67

Sevinc Hüseynova 

AMEA Şəki Regional Elmi Mərkəzi

elvin_qarayev_1993@mail.ru              

  ORCİD-0000-0002-5088-3302


İRADİ EMOSİONAL QABİLİYYƏT. MÜƏLLİM-ŞAGİRD MÜNASİBƏTLƏRİ. MÜƏLLİMİN PEDOQOJİ FƏALİYYƏTİ, QABİLİYYƏTİ VƏ 

ONA VERİLƏN TƏLƏBLƏR


Xülasə

Məqalədə əsas pedaqoji anlayışlar olan, müəllim – şagird münasibətlərinin formalaşmasında mühüm rol oynayan qabiliyyət, akademik və didaktik qabiliyyətlərin fərqi konstruktiv qabiliyyətin özəllikləri haqqında məlumat verilmişdir. Həmçinin pedaqoji fəaliyyətin strukturu, müəllimlərdə vacib olan müşahidəçilik, diqqətlilik, təmkinlik, ünsiyyətlilik və b. vacib bacarıqlar haqqında məlumat verilmişdir. 

Açar sözlər: təhsil, tərbiyə, qabiliyyət, ünsiyyət, konstruktiv, təlim 



Sevinj Huseynova

ANAS Sheki Regional Scientific Center

elvin_garayev_1993@mail.ru

   ORCID-0000-0002-5088-3302



Voluntary emotional capacity. Teacher-student relationships. Teacher's pedagogical 

activity, ability and requirements made him


Abstract

The difference between the ability, academic and didactic abilities, which are the main pedagogical concepts in the article and play an important role in the formation of teacher-student relations. Information about the features of constructive ability is given. Also, the structure of pedagogical activity, important skills of observation, attentiveness, restraint, sociability, etc., which are important for teachers, were reported. 

Keywords: education, upbringing, ability, communication, constructive, training




Baxış: 262