Arxiv
Elmi iş - 2024 Elmi iş - 2023 Elmi iş - 2022 Elmi iş - 2021 Elmi iş - 2020 Elmi iş - 2019 Elmi iş - 2018 Elmi iş - 2017 Elmi iş - 2016 Elmi iş - 2015 Elmi iş - 2014 Elmi iş - 2013 Elmi iş - 2012 Elmi iş - 2011 Elmi iş - 2010 Elmi iş - 2009 Elmi iş - 2008 Elmi iş - 2007

DOI: https://doi.org/10.36719/2663-4619/102/151-155

Günay Əliyeva

AZMİU-nun nəzdində İnşaat kolleci

aliyevagunay23@gmail.com

https://orcid.org/0009-0008-2597-2072


SUBBAKALAVR PİLLƏSİNDƏ PROSEDURAL BİLİYİN 

FORMALAŞDIRILMASINDA MƏŞĞƏLƏNİN ROLU


Xülasə

Subbakalavr pilləsində prosessual biliklərin mənimsənilməsi təlimdən əhəmiyyətli dərəcədə təsirlənir. Məqsədli təlim və praktiki fəaliyyətlər vasitəsilə şagirdlər tapşırıqların yerinə yetirilməsi və müəyyən sahələr daxilində problemlərin həlli üçün vacib olan səlahiyyətlərə yiyələnirlər. Bu strategiya metodologiyaların dərindən dərk edilməsini asanlaşdırır, onların nəzəri bilikləri praktiki vəziyyətlərdə tətbiq etmək imkanlarını artırır, beləliklə, bakalavr şagirdlərini öz sahələrində uğurlu karyera üçün təchiz edir.      

Açar sözlər: təhsil səviyyəsi, təhsil strategiyası, uğurlu təhsil


Gunay Aliyeva 

College of Construction under AzUAC

aliyevagunay23@gmail.com

https://orcid.org/0009-0008-2597-2072


The role of training in the formation of procedural knowledge at the 

undergraduate level


Abstract

The acquisition of procedural knowledge at the undergraduate level is subject to strong effect from training. By engaging in focused educational experiences and practical exercises, students develop the skills and knowledge required to successfully fulfill academic tasks and effectively address challenges within particular subject areas. This approach promotes a comprehensive comprehension of techniques, augmenting their capacity to employ theoretical knowledge in real-world scenarios, so preparing undergraduate students for prosperous professional trajectories within their respective disciplines.

Keywords: educational level, educational strategy, successful education

Baxış: 207