Arxiv
Elmi iş - 2024 Elmi iş - 2023 Elmi iş - 2022 Elmi iş - 2021 Elmi iş - 2020 Elmi iş - 2019 Elmi iş - 2018 Elmi iş - 2017 Elmi iş - 2016 Elmi iş - 2015 Elmi iş - 2014 Elmi iş - 2013 Elmi iş - 2012 Elmi iş - 2011 Elmi iş - 2010 Elmi iş - 2009 Elmi iş - 2008 Elmi iş - 2007

DOI: https://doi.org/10.36719/2663-4619/89/45-48


Salbina Hatamli

 Azerbaijan State Pedagogical University

shatamli6535@ada.edu.az

                

UNDERSTANDING ASSESSMENT AND FEEDBACK IN HIGHER EDUCATION


Abstract

This paper draws upon on a wider study on importance of assessment in higher education. The study reviewed literature of assessment in higher education to understand to develop an understanding of essence of assessment of education at university level or beyond. Furthermore, the new assessment methods are reviewed by author in detail. Assessment is an integral part of any successful learning period. Assessment is able to alter the students’ perception and approaches towards the learning process. Effectiveness of any assessment highly depends on usage of right assessment methods and tools. In this paper, an attempt has been made to analyze assessment types, steps, possible challenges and feedback in higher education.

Keywords: higher education, assessment, feedback, universities, assessment types


 Səlbinə Hətəmli

Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universiteti

shatamli6535@ada.edu.az 


Ali təhsil müəssisələrində qiymətləndirmə və rəyi anlamaq


Xülasə

Bu məqalədə ali təhsil müəssisələrində qiymətləndirilmənin önəminin geniş şəkildə işlənməsinə diqqət çəkilir. Araşdırma qiymətləndirmənin təbiətini dərindən mənimsəmək üçün bir çox ədəbiyyatdan istifadə etmişdir. Əlavə olaraq yeni qiymətləndirmə metod və növləri ədəbiyyata istinad olaraq müzakirə edilmişdir. Effektiv qiymətləndirmə və rəy olmadan tələbələrin bilik və bacarıqlarını inkişaf etdirmək olduqca çətindir. Qiymətləndirmə prosesi tələbələrin təhsilə olan münasibətini dəyişdirə və inkişaf etdirə bilər. Qiymətləndirmənin uğurla yerinə yetirilməsi üçün hər şeydən əvvəl uyğun və düzgün qiymətlədirmə metodu seçilməlidir.

Açar sözlər: ali təhsil, qiymətləndirmə, əlaqə, universitetlər, qiymətləndirmə növləri

    


Baxış: 397