Arxiv
ELMİ TƏDQİQAT - 2025 ELMİ TƏDQİQAT 2024 ELMİ TƏDQİQAT 2023 ELMİ TƏDQİQAT 2022 ELMİ TƏDQİQAT 2021

DOI:  https://doi.org/10.36719/2789-6919/50/54-57

Tamam Mehrabova

Azərbaycan Dövlət Pedoqoji Universiteti

filologiya üzrə fəlsəfə doktoru

https://orcid.org/0000-0001-7719-9546

mehrabovat@gmail.com

 

Azərbaycan və Türk dillərində cümlənin II dərəcəli üzvləri

arasında fərqli sintaktik məqamlar

 

Xülasə

 

Dilin ümumi hadisə kimi cəmiyyətin fəaliyyətinin müxtəlif səviyyələri ilə yaxından əlaqəsi var. İnsanların əlaqəli olduğu və dərindən ilgi göstərdiyi sahələrdən ən qabaqcılı türkologiya elmidir. Türkologiyaya dair öz həllini tapmamış, yetərincə həll edilməmiş problemlərdən biri geneoloji bölgüyə əsasən dillərin qarşılıqlı öyrənilməsi və müqayisə olunması məsələsidir. Türkologiyanın öyrənilməsinin ilkin izlərini XI yüzilliyin böyük türkoloqu Mahmud Kaşğarinin əsərlərində görürük. O, əsərlərində türk dillərinin, dialektlərinin müqayisəli fonetika, leksika və qrammatikasını, onların səs-hərf tərkibini aydınlaşdırır. Qədim zamanlarda dünyada dillərin sayı əsaslı dərəcədə az olmuşdur. Zaman keçdikcə dillər parçalanmış və müxtəlif tərkibə, struktura malik dillər əmələ gəlmişdir. Kökü eyni olan dillər geneoloji cəhətdən qohum hesab olunur. Tərkib və strukturca oxşar dillərin hamısına birlikdə dil ailəsi deyilir. Azərbaycan dili Altay dilləri ailəsinin türk dilləri qrupunun Oğuz dilləri yarımqrupuna daxildir. Oğuz yarımqrupuna Azərbaycan dili, Türkiyə türkcəsi, türkmən dili və qa-qauz dili daxildir. Bu dillərin oxşar cəhəti o qədər çoxdur ki, dillər bölünən zaman belə onların lüğət tərkibi, fonetik və qrammatik quruluşları bir-birinə yaxın olur. Bu səbəbdən də eyni dil qrupuna mənsub insanlar bir-birilərini daha yaxşı anlayır.

Açar sözlər: sintaksis, cümlə üzvləri, sintaktik quruluş, cümlə, türk dilləri

 

 


Baxış: 140