Zeynəbxanım Vaqif qızı Ələkbərova
ADPU nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci
müəllim 
zeynebk[email protected]

MƏKTƏBƏQƏDƏR YAŞ DÖVRÜNDƏ UŞAQLARDA EMOSİYALARIN
 FORMALAŞMASI PROSESİNİN BƏZİ MƏSƏLƏLƏRİ

Açar sözlər: emosional sfera, məktəbəqədər yaşlı uşaqlarda emosional inkişaf, emosional inkişafın istiqamətləri, emosional inkişaf modeli
 
Some questions of the process of forming emotions in children of preschool age
Summary

The paper analyzes the current state of the emotional development of children of preschool age within the framework of national studies. Emotional growth is considered to be a significant regulator of the most important life functions and a factor in the formation of a complex system of emotional attitude of a preschool child. On the basis of theoretical generalizations of various research positions three interrelated areas of emotional development during the preschool years were identified: emotional expressiveness, emotional regulation of behavior and communication, the development of social emotions.
Key words: emotional sphere, emotional development of preschoolers; directions of emotional development; model of emotional development

MƏQALƏNİ YÜKLƏ [140.32 Kb] (yüklənib: 3)

Bakış: 60
© Jurnalda çap olunan materiallardan istifadə edərkən istinad mütləqdi.
Adres: Az 1073, Bakü şehri, Yasamal ilçesi,
              Metbuat caddesi 529.cu mahalle “Azerbaycan” Basın Evi 6.kat
Тел.:    (+994 12) 510 63 99
Моб.: (+994 50) 209 59 68
           (+994 55) 209 59 68
www.aem.az
E-mail: [email protected]