Arxiv
ELMİ İŞ - 2025
Zeynəbxanım Vaqif qızı Ələkbərova
ADPU nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci
müəllim
zeynebkhanim.alakbarova0@teams.adpk.edu.az
ADPU nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci
müəllim
zeynebkhanim.alakbarova0@teams.adpk.edu.az
MƏKTƏBƏQƏDƏR YAŞ DÖVRÜNDƏ UŞAQLARDA EMOSİYALARIN
FORMALAŞMASI PROSESİNİN BƏZİ MƏSƏLƏLƏRİ
Açar sözlər: emosional sfera, məktəbəqədər yaşlı uşaqlarda emosional inkişaf, emosional inkişafın istiqamətləri, emosional inkişaf modeli
Some questions of the process of forming emotions in children of preschool age
Summary
The paper analyzes the current state of the emotional development of children of preschool age within the framework of national studies. Emotional growth is considered to be a significant regulator of the most important life functions and a factor in the formation of a complex system of emotional attitude of a preschool child. On the basis of theoretical generalizations of various research positions three interrelated areas of emotional development during the preschool years were identified: emotional expressiveness, emotional regulation of behavior and communication, the development of social emotions.
Key words: emotional sphere, emotional development of preschoolers; directions of emotional development; model of emotional development
Baxış: 790