Arxiv
ELMİ İŞ - 2025 Elmi iş - 2024 Elmi iş - 2023 Elmi iş - 2022 Elmi iş - 2021 Elmi iş - 2020 Elmi iş - 2019 Elmi iş - 2018 Elmi iş - 2017 Elmi iş - 2016 Elmi iş - 2015 Elmi iş - 2014 Elmi iş - 2013 Elmi iş - 2012 Elmi iş - 2011 Elmi iş - 2010 Elmi iş - 2009 Elmi iş - 2008 Elmi iş - 2007
Zeynəbxanım Vaqif qızı Ələkbərova
ADPU nəzdində Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kolleci
müəllim 
zeynebkhanim.alakbarova0@teams.adpk.edu.az

MƏKTƏBƏQƏDƏR YAŞ DÖVRÜNDƏ UŞAQLARDA EMOSİYALARIN
 FORMALAŞMASI PROSESİNİN BƏZİ MƏSƏLƏLƏRİ

Açar sözlər: emosional sfera, məktəbəqədər yaşlı uşaqlarda emosional inkişaf, emosional inkişafın istiqamətləri, emosional inkişaf modeli
 
Some questions of the process of forming emotions in children of preschool age
Summary

The paper analyzes the current state of the emotional development of children of preschool age within the framework of national studies. Emotional growth is considered to be a significant regulator of the most important life functions and a factor in the formation of a complex system of emotional attitude of a preschool child. On the basis of theoretical generalizations of various research positions three interrelated areas of emotional development during the preschool years were identified: emotional expressiveness, emotional regulation of behavior and communication, the development of social emotions.
Key words: emotional sphere, emotional development of preschoolers; directions of emotional development; model of emotional development



Baxış: 790