Arxiv
ELMİ TƏDQİQAT - 2025 ELMİ TƏDQİQAT 2024 ELMİ TƏDQİQAT 2023 ELMİ TƏDQİQAT 2022 ELMİ TƏDQİQAT 2021

https://doi.org/10.36719/2789-6919/43/7-10

Elburus Vəliyev

Naxçıvan Dövlət Universiteti

filologiya üzrə fəlsəfə doktoru

https://orcid.org/0009-0002-1462-305X

elbrusveliyev79@gmail.com

Şəbnəm Əliyeva

Naxçıvan Dövlət Universiteti

dissertant

https://orcid.org/0000-0002-9716-7629

shebnemeliyeva27@gamil.com

 

Sintaksisə dair bilik, bacarıq və vərdişlər aşılamağın

nəzəri və metodik əsasları

 

Xülasə

Sintaksis (eləcə də morfologiya) leksika və frazeologiyadan üslubi dəqiqliyinə və ciddi funksio­nallığına görə də fərqlənir. Belə ki, müxtəlif sintaktik vahidlər və sintaktik fiqurlar nitq sferasında, poetik mühitdə üslubi rəngə boyanır, söz birləşmələri, cümlə tipləri, müxtəlif konstruksiyalar hər hansı bir prosesə məruz qalır, müxtəlif məqsədlər üçün istifadə olunur. Nitq şəraitindən asılı olaraq bədii əsərlərin dilində bir sıra sintaktik hadisələr baş verir.

Bütün sahələrdə olduğu kimi, XIX əsr dilçilikdə, xüsusilə sintaksis sahəsində yeni bir dövr açmışdır. Bu sahədə bir çox mühüm və əhəmiyyətli işlər görülmüşdür. Amma sonrakı dövr tədqiqat­larını araşdırdıqca, çatışmazlıqların hələ də qaldığının şahidi oluruq.

Dilimizin sintaktik quruluşu Azərbaycan türk şifahi nitqinin formalaşması ilə bir vaxtda təşəkkül tapmışdır və daimi inkişafdadır - minilliklər boyu tədricən səlisləşmə, təkmilləşmə yolu ilə irəliləyir. Sintaktik quruluşda baş verən inkişaf və mürəkkəbləşmə xalqımızın təfəkkür zənginliyi ilə bağlıdır.

Məqalənin aktuallığı sintaksisə dair bilik və bacarıqların formalaşdırılması yollarının izahını ver­mək, müasir linqvistika və didaktika konsepsiyalarının şərhini açıqlamadan ibarətdir. Burada sin­taksisdən bilik, bacarıq və vərdişlər aşılamağın konkret məqsəd və vəzifələri, bu sahədə qarşıya qoyulan tələblər bir daha dəqiqləşdirilmiş və bəzi əlavələrlə dərinləşdirilmişdir.

Açar sözlər: Azərbaycan dili, linqvistika, sintaksis, söz birləşməsi, cümlə


Baxış: 117