Arxiv
2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Arxiv

DOI: https://doi.org/10.36719/2663-4619/89/21-26

Abdussamed Yeshildagh

Kırıkkale University

Associate Professor, Dr.

[email protected]


DRAMA METHOD APPLICATION IN LANGUAGE EDUCATION: 

EXAMPLE OF ARABIC PRONOUNS


Abstract

In Turkish, Personal Pronouns, Possessive Suffixes, and Genitive Suffixes are derived from the common root. However, in Arabic, they come in different forms. For this reason, students have difficulties in learning the subject. Socio-cultural differences, individual differences, and readiness affect the education and training process. 

To minimize these differences in individuals learning Arabic and to increase the class level, it is aimed to use creative drama as a method, to affirm this process and to shorten the education process.

Keywords: Drama in education, Arabic teaching, personal pronouns, possessive suffixes, genitive pronouns


Abdussamed Yeşildağ

Kırıkkale Universiteti

Dosent, Dr.

[email protected]


Dil tədrisində dram idarəsinin tətbiqi: ərəb dilində əvəzlik örnəyi


Xülasǝ

Türk dilindǝ şǝxs ǝvǝzliklǝri, yiyǝlik şǝkilcilǝri, ǝlaqǝ şǝkilcilǝri ortaq kökdǝn gǝlir. Ərǝb dilindǝ isə fǝrqli formalarda gǝlmǝktǝdir. Tǝlǝbǝlǝr dǝ bu baxımdan mövzunu öyrǝnmǝkdǝ çǝtinliklǝrlǝ qarşılaşmaqdadırlar. Sosyo-mədəni fǝrqliliklǝr, şǝxsi fǝrqliliklǝr vǝ hazırlıqlar tǝdris prosesinǝ tǝsir etməkdǝdir.

Ərǝb dilini öyrǝnǝn tǝlǝbǝlǝrdǝ bu fǝrqliliklǝri ǝn aza endirib sinfin sǝviyyǝsini yüksǝltmǝk üçün yaradıcı dramın metod olaraq istifadǝ edilib bu prossesi müsbǝt şǝklǝ gǝtirmǝk və tǝdris müddǝtini qısaltmaq hǝdǝflǝnmişdir.

Açar sözlər: dram, ərǝb dili tǝdrisi, şǝxs ǝvǝzliklǝri, yiyǝlik şǝkilcilǝri, əlaqǝ şǝkilçilǝri

MƏQALƏNİ YÜKLƏ [321,33 Kb] (yüklənib: 44)


Baxış: 192
Ünvan:
AZ1073. Bakı ş., Yasamal r-nu,
Mətbuat pr., 529-cu məhəllə
“Azərbaycan” nəşriyyatı, 6-cı mərtəbə
Tel.:    +994 12 510 63 99
Mob.: +994 50 209 59 68
           +994 55 209 59 68
© 2019 AEM
E-mail:
[email protected], [email protected]